Aöf 2015-2016 Öğretim Yılı Harç Ücretleri

2014-2015-aof-harclari-fiyati-ne-kadar-kayit-nasil-yapilir copy

Anadolu Üniversitesi Aöf Bölümleri 2015 Harç Ücretleri

Anadolu Üniversitesi Aöf Açıköğretim bölümleri 2015-2016 harç ücretleri belirlendi. 2015 ÖSYS yerleştirme sonuçlarına AÖF bölümlerinden birine yerleştirilen öğrenciler her yıl fakülteler tarafından hazırlanan kayıt kılavuzu içerisinde gerekli olan belgeleri, internet ortamından yapmış olduğunuz başvuru sonrasında, Türkiye genelinde ve KKTC’de sınırları içinde yer alan toplam AÖF bürolarından birisine teslim ederek kaydınızı tamamlayabilirsiniz. Kayıt işlemleri tamamlanmadan önce 2015-2016 AÖF harçücretlerinin bankaya yatırılması gerekmektedir.
Kayıt işleminin tamamlanması için yatırılması gereken 2015 Açık Öğretim harçları Vakıfbank şubelerinden,  Vakıfbank İnternet Şubesinden, Vakıfbank ATM’lerinden ya da Vakıfbank Telefon Bankacılığından T.C. kimlik numarası ile yapıla bilinmektedir. Kayıt ücretleri öğrenci adaylarının okumak istediği bölüme göre değişiklik gösterebilmektedir. Güz dönemi harç ücretleri ve bahar dönemi harç ücretleri olmak üzere, dönemlik olarak bankaya yatırılmaktadır.
Lisans bölümü yani 4 yıllık programlar da, AÖF harç ücretleri dönemlik olarak 205 TL’dir. Ön lisans bölümü yani 2 yıllık programlarına ait AÖF harç ücretleri 205 TL’dir. Sadece Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı  – Laborant ve Veteriner Sağlık  – Sosyal Hizmetler  – Turizm ve Otel İşletmeciliği -Turizm ve Seyahat Hizmetleri bölümlerinde dönemlik olarak 225 TL yatırması gerekmektedir. Elektrik Enerjisi Üretim, İletim ve Dağıtım bölümü için belirlenen dönemlik kayıt ücreti ise 365 TL’dir.
Yanlış gerçekleştirilen kayıt ücretleri ödemeleri öğrenci adaylarının sorumluluğundadır. Peki, harç ücretleri nereye yatırılacak, Vakıfbank Bankasına, AÖF tarafından bildirilen kayıt tarihi aralığında yatırılması gerekmektedir. EFT, banka havalesi ya da posta havalesi kabul edilmemektedir. Kayıt tarihleri içerisinde harç ücretini ödemezseniz kaydınız gerçekleşmeyecektir.

Erzurum Atatürk Üniversitesi Aöf Harç Ücretleri

Erzurum Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi bölümlerine kayıt olacak olan öğrencilerin 2015-2016 eğitim yılı için ödeyecekleri harçlar açıklandı. Açıköğretim Fakültesi bölümlerine yerleştirilen veya ikinci üniversite kapsamında ilk defa kayıt yaptıracak olan veya mevcut kayıtlı olupta kayıt yeniletecek olan öğrencilerin 2015 yılı harç ücretleri belirlendi. Harçlar her yıl olduğu gibi bu yılda TC kimlik numarası belirtilerek Vakıfbank veya Halkbankası şubelerinden yapılabilecek. Yeni kayıt olacaklar kayıt tarihleri içinde, kayıt yenileyecek olanlarda kayıt yenileme tarihleri içinde harç ücretlerini ödemeleri gerekmektedir. Aşağıda hangi bölümlerin ne kadar ödeyecekleri belirtilmiştir.

Ata Aöf 2015 Harç Ücretleri

Önlisans Bölümleri İçin;
Acil Durum ve Afet Yönetimi 290 TL Dönemlik
Adalet 290 TL Dönemlik
Bankacılık ve Sigortacılık 290 TL Dönemlik
Büro Yönetimi ve Yönetici Asistanlığı 290 TL Dönemlik
Bilgi Yönetimi 290 TL Dönemlik
Çağrı Merkezi Hizmetleri 290 TL Dönemlik
Çocuk Gelişimi 290 TL Dönemlik
Dış Ticaret 290 TL Dönemlik
Emlak ve Emlak Yönetimi 290 TL Dönemlik
Halkla İlişkiler ve Tanıtım 290 TL Dönemlik
İlahiyat 290 TL Dönemlik
İş Sağlığı ve Güvenliği 290 TL Dönemlik
İşletme Yönetimi 290 TL Dönemlik
Lojistik 290 TL Dönemlik
Özel Güvenlik ve Koruma 290 TL Dönemlik
Reklamcılık 290 TL Dönemlik
Sağlık Kurumları İşletmeciliği 290 TL Dönemlik
Sosyal Hizmetler 290 TL Dönemlik
Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği 290 TL Dönemlik
Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik 290 TL Dönemlik
Turizm ve Otel İşletmeciliği 290 TL Dönemlik
Lisans Bölümleri İçin;
Halkla İlişkiler ve Tanıtım 290 TL Dönemlik
İşletme 290 TL Dönemlik
Sosyal Hizmet 950 TL Dönemlik
Sosyoloji 290 TL Dönemlik
Güvenlik Bilimleri Lisans Tamamlama 1,108 TL Yıllık
Yabancı uyruklu öğrenciler dönemlik 600 TL / 250 € ödeyeceklerdir.

 

Üniversiteye harç ücretleri ile ilgili en sık sorulan soruların cevaplarını aşağıdan görebilirsiniz.

Yapılacak ödemeler nelerdir?
Öğrencilerimizin yerleştirildikleri programa kayıt yaptırabilmeleri için ödemeleri gereken ücret Açıköğretim Materyal Ücreti’dir. Bu ücret programların özelliklerine bağlı olarak Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Ödemeler ne zaman yapılacaktır?
Açıköğretim Fakültesi bünyesinde yer alan önlisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrenciler, Açıköğretim Materyal Ücreti ile ilgili ödemeleri Güz ve Bahar Yarıyılı başlarında yapacaklardır.
Ödemeler taksitler halinde yapılabilecek midir?
Ödemeler Güz ve Bahar Yarıyılı başlarında yapılacaktır. Bunun dışında herhangi bir taksitlendirme olmayacaktır.
Ödemeler nasıl yapılacaktır?
Fakültemize kayıt yaptıracak öğrencilerimizin 2015-2016 Eğitim-Öğretim yılı ödeme planı aşağıya çıkartılmıştır.
Ödemeler hangi bankaya ve hangi hesaplara yapılacaktır?
ÖSYS İlk yerleştirme için Ödemeler, T.C. Kimlik numarası belirtilerek, 03 Ağustos 2015- 16 AĞustos 2015 tarihleri arasında herhangi bir Vakıfbank veya Halkbank şubesine yapılmalıdır.
Ödemeler için hesap numarası var mı?
Bankaya herhangi bir hesap numarası belirtmenize gerek yoktur. Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi öğrenim ücretlerinin ödeneceği ifade edilerek T.C. Kimlik numarası belirtildiğinde ödenmesi gereken miktar banka tarafından size bildirilecektir.
Ödemeler yalnızca Vakıflar bankasının şubelerine mi yapılabilecektir?
Ödemeler Vakıflar Bankası veya Halk bankası Şubeleri aracılığı ile yapılabileceği gibi ATM’lerden, İnternet Bankacılığı ile havale yapılarak veya Telefon Bankacılığı ile de yapılabilecektir.
Bulunduğum yerleşim biriminde Vakıfbank – Halkbank yok. Ödemelerimi nasıl yapabilirim?
İnternet bankacılığı aracılığı ile ödemelerinizi yapabilirsiniz. Bunun dışında herhangi bir bankadan hesaba havale gibi bir uygulama söz konusu olmayacaktır.
Ödemelerimi bankalar arasında havale yolu ile yapabilir miyim?
Havale yolu ile ödeme uygulaması yapılmamaktadır. Bulundukları yerde Vakıfbank-Halkbank şubesi bulunmayan öğrencilerimiz İnternet bankacılığı için kullanıcı adı ve şifresi alarak ödemelerini yapabileceklerdir.
Ödemelerimi toplu olarak yapabilir miyim?
Güvenlik Bilimleri Lisans Tamamlama Programı öğrencileri ödemelerini toplu olarak yapamayacaklardır. Bu öğrencilerimiz ilgili protokol gereği ödemelerini aylık olarak yapabileceklerdir.Ödemeleri ne zaman yapabilirim?Güvenlik Bilimleri Lisans Tamamlama Programı öğrencileri ödemelerini her ayın 1’i ile 30 arasında diledikleri bir gün yapabilirler.
Ödemeleri zamanında yapmazsam ne olur?
Güvenlik Bilimleri Lisans Tamamlama Programı öğrencileri ödemelerini ilgili ay içerisinde yapamazlar ise ödemeler için yürürlükte bulunan mevzuat hükümleri uygulanarak gecikme zammı ile birlikte tahsil edilir. Bu öğrenciler bir önceki döneme ait borçlarını yatırmadan desr kayıt işlemi yaptıramazlar.
Özürlü öğrenciler için ödemeler konusunda yapılacak uygulama nedir?
Özürlü öğrencilerin ödeyecekleri Açıköğretim Materyal Ücreti ile ilgili uygulama hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.
Hangi öğrencilerden Açıköğretim Materyal Ücreti alınmayacaktır?
Fakültemize kayıt yaptıran hangi öğrencilerden Açıköğretim Materyal Ücreti alınmayacağı ile ilgili bilgi almak için lütfen tıklayınız.
Şehit/Gazi yakınıyım, Açıköğretim Materyal Ücreti ödeyecek miyim?
Bakanlar Kurulunun konu ile ilgili kararında belirtilen Kanunlar kapsamında yer alan öğrenciler için Açıköğretim Materyal Ücreti ile ilgili yapılacak uygulama hakkında bilgi almak için lütfen tıklayınız.

İstanbul Üniversitesi Açıköğretim Bölümleri Kayıt/Harç Ücretleri

İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi bölümlerine ilk yerleştirme, ek yerleştirme, ikinci üniversite ve yurtdışından kayıt olacak olan öğrenciler için 2015-2016 eğitim yılı eğitim harç ücretleri belirlendi. Açıköğertim olarak 6 önlisans bölümü ile eğitim vermektedir. Bu bölümlere İlk Yerleştirme ile kayıt olacak olan öğrenciler harç ücretlerini kayıt tarihleri olan 03-07 Ağustos 2015 arasında yatırmak zorundadır.
Açık Öğretim Fakültesi programlarının harç ücretleri kapsamında yer alan katkı payları, yani dönemlik yatırılması zorunlu olan ücretler, yeni çıkan yasa gereği üniversiteler tarafından alınmamaktadır. Sadece materyal ücretleri, yani öğretim üyeleri tarafından hazırlanan ders notları veya telifli eserlerin öğrencilere internet üzerinden ulaştırılması için yapılan çalışmaların bedeli, dönemlik olarak öğrencilerden alınmaktadır. Materyal ücretleri ilgili bölümlere göre Üniversite Yönetim Kurulu tarafından her yıl belirlenmektedir.
Açık Öğretim Fakültesi programlarına ilk ve ek yerleştirme ile kayıt yaptırılırken yatırılması zorunlu olan materyal ücreti 2015 yılında dönemlik olarak 325tl dir.
Açık Öğretim Fakültesi programlarına Sınavsız İkinci üniversite kapsamında kayıt yaptırılırken yatırılması zorunlu olan materyal ücreti 2015 yılında dönemlik olarak 370tl dir.
Açık Öğretim Fakültesi programlarına Yurtdışından Kayıt Olacak Öğrenciler kayıt yaptırılırken yatırılması zorunlu olan materyal ücreti 2015 yılında Lisans Bölümleri İçin dönemlik olarak 770,45tl, Önlisans Bölümleri İçin 684,95tl dir.
Ayrıca AUZEF kapsamında eğitim veren Halkla İlişkiler ve Tanıtım uzaktan öğretim bölümü için dönemlik 728tl, Endüstri Mühendisliği Uzaktan Öğretim bölümü için ise dönemik olarak 1008tl alınmaktadır.
Açık Öğretim materyalinden elde edilen gelirler, ilgili birimin ya da yükseköğretim kurumunun mal ve hizmet alımlarında kullanılmak üzere tahsil edilmektedir. İlgili programın ders notları, telifli eserlerin düzenlenmesi, dijitalleştirme, sunma, SCORM uyumları, redaksiyon, grafik tasarım, illüstrasyon, belgesel, kişisel öğrenim setleri, animasyon, PDF, mp3 gibi bir çok aracın alınması ve bu yöntemler ile hazırlanması için gereklidir.
İstanbul Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi bünyesinde yer alan bölümlere ön kayıt işlemini www.auzef.istanbul.edu.tr adresinden online olarak gerçekleştiren öğrencinin cep telefonuna gelen referans numarası ile birlikte Halkbank şubeleri veya ATM’lerine giderek, kayıt yaptırdığı bölümün materyal ücreti yatırılmalıdır. Kayıt harç ücfreti ödenemz ise kayıt işlemi gerçekleşmemektedir.
Google Paylaş

Hakkımızda: NorFul Medya

2010 yılında açıköğretim forumlarında başladığımız paylaşımlarımıza 2013 yılından bu yana blogumuzda devam ediyoruz ve her geçen gün yeni bilgiler ve paylaşımlarımız ile siz öğrenci kardeşlerimize karşılıksız hizmet etmekteyiz. Facebook üzerindeki 20 grup 2 sayfamız üzerinden de paylaşımlarımız olmaktadır. Blogumuza ek olarak www.norfulpaylasim.com sitemizde'de sizlere hizmet vermekteyiz. Paylaşmak Bizim İŞİMİZ anlayışı ile her zaman yanınızdayız...

0 yorum :

Yorum Gönder